tirsdag den 5. april 2022

Kiwa Dyrehold logbog: 03.04.22

Hej sommerfugle 

Imens jeg har været på studiet i Åbenrå, sprang alle de smukke sommerfugle selvfølgelig ud - hvor (u)heldig har man lov at være.. Men heldigvis har jeg nogle skønne kollegaer som stod klar til at fortælle mig hvordan det var gået og de var sat ind i hvad sommerfuglene skulle have at spise.



Som næsten forventeligt, kom 4 af sommerfuglene ud på samme dag, ligesom de alle havde forpuppet sig samme dag - og en enkelt tilbage, den lille efterfølger.




Efter sommerfuglene er kommet ud, er der mekonium over det hele - overskudsfarve, dog er det svært at se på et billede. 

Dagen efter kom den sidste sommerfugl ud af puppen, jeg fik det godt at vide af mine kollegaer, men jeg måtte selvfølgelig se det for mine egne øjne og tog både forbi sommerfuglene lørdag og søndag. Desværre har den ene sommerfugl en krøllet vinge. Jeg tænker det er den sommerfuglelarve der fra start har været mindre og haft en anden farve. Stakkels sommerfugl. Det er desværre sådan noget der kan ske, også ude i naturen og jeg har valgt at det må gå naturens gang, når den bliver lukket fri. 



Alle sommerfuglene spiser lystigt og blafrer derudaf. Jeg er sikker på de meget gerne vil ud! Så snart der kommer en solrig dag, bliver vi nød til at sætte dem ud. Det går desværre ikke at holde dem inde alt for længe og heldigvis er der ikke længere frost om dagen eller natten her på sydfyn og vi ser masser af sommerfugle flyve udenfor allerede.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kiwa Plantehold Logbog 22.03 - 11.04

Status på planterne fra d. 22.03.22, der sker en smule, mest med hvidløg og chiafrø. Chiafrøene er allerede nu blevet smagt på, både for sig...