mandag den 28. marts 2022

AB's plantehold - Logbog d. 28/3-22

Det går over al forventning...

Nu er mit plantehold efterhånden kommet dertil, hvor flere af planterne skal plantes om og skilles ad i flere potter. Der er nu handlet jord ind således jeg i morgen kan få delt mine squash- og tomatplanter så der kun står en plante i hver potte - det trænger de efterhånden til 😉


I løbet af sidste uge, som var særdeles solrig, kunne jeg også hilse velkommen til et par peberfrugt-spirer.



Derudover er der nu også endelig kommet en spire hos mine ahornfrø og ligeledes kunne jeg, med smil på læben, konstatere at der også var liv i mine sitkafrø.




Her er det spirer fra frø taget fra vilde blomster - et lille bonusprojekt 😄




Til min store forbløffelse går det rigtig godt med mine vilde frø. Det er pt. kun mine bøge- og egefrø, der ikke spirer...



Også hos mine hvidløg er der god vækst. De står på min terrasse sammen med mine æblekerner. I begge potter med æblekerner er der til min store overraskelse nu kommet to spirer mere.


Nu er planteholdet gået ind i sin 4. uge og frem til nu er det faktisk frøposerne, som har det dårligste resultat. Jeg er spændt på om det udligner sig...



-Nå ja, så var der lige mine pinjekerner, som pludselig endte på gulvet...
Når nu det var smuttet på gulvet, så fik jeg samtidig lige tjekket om der var sket noget med kernerne. Og det var der - de var væk....

 


 

1 kommentar:

  1. Fint dokumentation af din spireproces - dejligt at der så meget der kommer op :-)

    SvarSlet

Kiwa Plantehold Logbog 22.03 - 11.04

Status på planterne fra d. 22.03.22, der sker en smule, mest med hvidløg og chiafrø. Chiafrøene er allerede nu blevet smagt på, både for sig...