søndag den 27. marts 2022

AB's dyrehold - Logbog for uge 12

 Hvor er det VILDT hvad der sker med sommerfuglelarver på 9 dage... Jeg anede ikke at deres livscyklus gik så hurtigt. Det går faktisk så hurtigt lige nu, at jeg går og tænker "bare jeg da ikke går glip af noget". 

             Dag 3 - især i den ene af kopperne går det stærkt          



Dag 4 - der er synlig vækst hos alle larverne, men i den ene af kopperne går det lidt stærkere
                    


Dag 6 - Jeg har nu 1 kop hjemme og 1 kop i børnehaven. I den jeg har hjemme, er det nu blevet nogle ordenlige basser. Den ene af larverne er dog gået til.

Dag 7 - I hjemme koppen er der nu ved at være rigtig meget spind rundt i koppen, og 4 ret tykke larver.



-men også i den som er med i børnehaven vokser de rigtig fint, her lever alle 5 larver endnu, og børnene spørger tit om at få lov til at se på dem.


Dag 8, sker der noget af en udvikling fra om morgenen, til om aftenen.


-og da vi tjekker dem dagen efter er "hjemmekoppen" blevet til 4 pupper. Børnehave koppen er heldigvis ikke kommet så langt i udviklingen...

Dag 9



Jeg krydser nu alt hvad krydses kan, for at børnehave larverne, som jeg grundet en meget svingende rumtemperatur valgte at tage med hjem, ikke når at forpuppe sig før i morgen.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kiwa Plantehold Logbog 22.03 - 11.04

Status på planterne fra d. 22.03.22, der sker en smule, mest med hvidløg og chiafrø. Chiafrøene er allerede nu blevet smagt på, både for sig...