Min anden aktivitet havde jeg valgt skulle afvikles umiddelbart efter aktivitet 1: Skattejagten.
Denne beslutning havde jeg valgt
for at få børnene ned i arousal efter den vilde jagt, og i stedet give dem rammerne for at roen hos dem indtraf - og at de fik skærpet deres sanser.
Det jeg havde valgt jeg ville sætte i gang var at børn, såvel
som voksen, skulle sætte sig ned og være helt stille. Herefter skulle de i et
minut lytte og prøve at tælle, hvor mange forskellige fugle eller fuglefløjt de
kunne høre. Efterfølgende havde vi en snak om, hvad de havde hørt, og hvor
mange de mente at have hørt. Bagefter gentog vi øvelsen - men denne gang med
lukkede øjne.
Aktiviteten var ikke fordi jeg ønskede et antal af fuglestemmer, men i stedet fordi jeg havde et ønske om at børnene prøvede at skærpe deres sanser, og gennem dette fik en anden oplevelse af den natur de befandt sig midt i.
Lidt samme kommentar som din første biotop aktivitet: "Beskriv og begrund dine pædagogisk-didaktiske overvejelser i forbindelse med dine aktiviteter. Formuler mål for børnenes/borgernes udbytte. Brug grundbogen til at underbygge dine argumenter og anvend evt. en didaktisk model." Super at du har afprøvet aktiviteten med en børnegruppe - hvilke forskellige lyde har de hørt og hvordan kan dette evt. danne afsæt for flere pædagogiske aktiviteter ;-)
SvarSlet