tirsdag den 11. januar 2022

Kiwa´s Biotop

Min biotop er et sted, som jeg besøger ofte, både når jeg går ture med min hund og sammen med børnene i vuggestuen jeg arbejder i. Det er derfor et sted jeg ofte kommer forbi og færdes omkring. Min biotop af en del, af den gamle seminarie-have i Skårup. 

Jeg har lavet en skitse set fra oven, af biotopen og en lille forklaring af mine kort signaturer. Herudover har jeg markeret verdenshjørnernes placering i forhold til min skitse af biotopen. Oppefra ser det således ud:



Min biotop indeholder et lille naturligt forekommet permanent vandhul - jeg klassificere det som et vandhul, da det ligger isoleret uden nogen til- og fraløb. Vandhullet er omgivet af en masse buske og små træer der er vokset sammen (Krat), der er en del hasseltræer, som lige nu er meget bare, men til foråret vil fylde stedet med de smukkeste grønne farver. Derudover er der et stort ahorn træ, hvis trækrone rækker tværs ind over det meste af biotopen. Det betyder også at græsset er meget blandet med både mos og en masse nedfaldsblade. Der ligger et par store fine stammer under ahorntræet.
Her er et par billeder af min biotop:









Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kiwa Plantehold Logbog 22.03 - 11.04

Status på planterne fra d. 22.03.22, der sker en smule, mest med hvidløg og chiafrø. Chiafrøene er allerede nu blevet smagt på, både for sig...